הסכם ממון לפני הנישואין

להאזנה:

 

לאור סטטיסטיקת הגירושין העגומה בישראל, הסכם ממון לפני הנישואין הפך למשהו שחשוב מאוד לדבר עליו, ו"לשים על השולחן" עוד לפני החתונה. בתוך כך, חשוב לעשות את זה בצורה נכונה ומקצועית ובליווי עורך דין מנוסה לענייני משפחה וירושה.

 

מה זה הסכם ממון לפני הנישואין?

הסכם ממון לפני נישואין הוא מסמך משפטי שבא להסדיר את תנאי הפרידה של בני זוג שהתחתנו על פי חוק, בעת ההחלטה שלהם להתגרש, באם תגיע. הסכם זה נחתם לפני שבני הזוג מתחתנים, והוא מכסה נושאים כמו חלוקת רכוש, מזונות בני זוג ועניינים כספיים אשר עלולים לצוץ בעת ההחלטה להיפרד.

הסכמי ממון יכולים להיחתם גם לאחר הנישואים, ולאחר שבני הזוג כבר מבוססים בהווה, אך רוצים להבטיח את העתיד. מעוניינים בסיוע משפטי מקצועי בעריכת הסכם ממון לפני הנישואין או בתחילתם? זה הזמן לפנות להתייעצות עם עורך דין מיכאל פיינברג – 054-7275200.

 

מדוע חשוב להעלות את נושא הסכם הממון בפני בני הזוג טרום הנישואין?

אנשים רבים רואים בהסכמי ממון אנטיתזה לכל מה שזוגי ורומנטי. אין ספק כי דיון בכספים ורכוש הוא אכן לא משהו שנעים לעסוק בו בקשר זוגי. עם זאת, לאור הפופולריות והשכיחות של הסכם ממון טרם נישואין בשנים האחרונות, אנשים רבים בישראל מגלים שיש להסדרת הנושא לפני החתונה יתרונות משמעותיים ושהוא יכול להיות רלוונטי לשני הצדדים באותה מידה.

הסכם ממון לפני הנישואין
הסכם ממון לפני הנישואין

על שכיחותם הגוברת של הסכמי ממון בישראל

הסכמי ממון לפני הנישואין הפכו להרבה יותר שכיחים בשנים האחרונות מכמה סיבות. הסיבה הראשונה היא שאנשים מכירים אותם ובחשיבות שלהם. הרבה מאוד אנשים מכירים קרובי משפחה או חברים גרושים ורואים איזה הרס הליך גירושין יכול להותיר מאחוריו.

בנוסף, אנשים מתחתנים היום בגילאים מאוחרים יותר, וחלקם באים לקשר מבוססים הרבה יותר. ההסכמים גם שכיחים מאוד בנישואים שניים או שלישיים, שהופכים גם הם לשכיחים יותר ונעשים בגילאים מבוגרים.

 

מדוע קריטי להגן על נכסים ולהבהיר ציפיות פיננסיות לפני שנישאים?

אחד היתרונות העיקריים בהסכמי ממון הוא בהגנת הנכסים של כל אחד מבני הזוג. זה חשוב במיוחד אם לאחד מבני הזוג יש יותר נכסים בצורה משמעותית מהשני, במה שאומר בהכרח שהוא מגיע מרקע אמיד יותר, עם הרבה אלמנטים להגן עליהם. עם הסכם ממון לפני הנישואין, נכסיו של כל אחד מבני הזוג מוגדרים בצורה ברורה ומוגנים במקרה של גירושין.

הסכם ממון לפני הנישואין יכול גם להבהיר את הציפיות הכספיות של כל אחד מבני הזוג ואף יכול לעזור למנוע אי הבנות ועימותים בעתיד. בהסכם ניתן להתוות כיצד יטפלו בני הזוג בעניינים כספיים במהלך הנישואין, וכן כיצד יחלקו נכסים והתחייבויות במקרה של גירושין.

 

כיצד הסכמי ממון מסייעים להבטחת זכויות בנכסים בגירושין?

הליכי גירושין יכולים להיות ארוכים ויקרים, במיוחד אם יש חילוקי דעות לגבי חלוקת רכוש ומזונות בני זוג. עם הסכם ממון, תנאי הגירושין כבר מוסכמים, וקל יותר לחסוך גם זמן וגם כסף בטווח הארוך.

בנוסף, אם אחד מבני הזוג מצפה לקבל ירושה במהלך הנישואין, הסכם ממון לפני הנישואין יכול להגן עליה מפני חלוקה במקרה של גירושין. בתוך כך, אם לאחד מבני הזוג יש עסק, הסכם ממון יכול להגן על אותו עסק מפיצול במקרה של גירושין, במה שיכול לעזור להבטיח שהעסק יישאר שלם ויוכל להמשיך לפרנס את הבעלים ומשפחתו.

 

"סוף מעשה במחשבה תחילה" – על הסכמי ממון לפני הנישואין ככלי להפחתת לחץ בהליכי גירושין

בסופו של דבר, תהליך הגירושין הוא דבר מלחיץ, והסכם ממון יכול לעזור להפחית את הלחץ הזה. תנאי הגירושין כבר מוסכמים, כך שאין צורך להתווכח או לנהל משא ומתן בתקופה קשה ממילא. מדובר בתקופה מורכבת מאוד לא רק עבור הזוג, אלא גם המשפחות, ולבטח עבור הילדים אם יש כאלו. לכן, חשוב מאוד לחשוב קדימה, ולהבין את ההשלכות של חתימה או אי חתימה על הסכם ממון.

 

לסיכום: הסכמי ממון לפני הנישואין עורכים בעזרת עורך דין לענייני משפחה

במאמר זה הסברנו את השיקולים שבעטיים מומלץ עוד לפני החתונה, לקיים שיחה על האפשרות לעריכת הסכם ממון שיעגן את זכויותיכם וחלוקת הרכוש ביניכם באופן מסודר, כך שתוכלו להתחיל את פרק הנישואין בראש שקט.

בחיפוש אחר עורך דין דיני משפחה תוכלו לראות כי משרד עו"ד מיכאל פיינברג מתמחה בנושא הסכמי ממון טרום נישואין, עם מוכוונות למתן מענה מקצועי ואישי ללקוחותיו ברמה הגבוהה ביותר. באמצעות הסיוע המשפטי שלנו, תוכלו לגבש את הסכם הממון המדויק ביותר עבורכם תחת המטריה של דיני משפחה ובחשיבה על כל התרחישים האפשריים.

מעוניינים בסיוע נוסף בנושא עריכת הסכמי ממון? עו"ד מיכאל פיינברג ישמח לסייע. לפרטים חייגו: 054-7275200 או מלאו את פרטיכם בטופס.

אפשר לאשר  הסכם ממון לפני הנישואין באמצעות בית משפט לענייני משפחה, בבית המשפט הרבני, אצל רשם הנישואין וגם בפני נוטריון. כדי לעשות זאת כהלכה, חשוב להתייעץ עם עורך דין משפחה שיסייע לכם בעניינים הבירוקרטיים, הטכניים, המקצועיים והלוגיסטיים. בתוך כך, הוא צריך לדעת גם להתמודד עם הנושא הרגשי הרגיש המעורב בנושא.

העלות של הסכם ממון לפני נישואין היא שולית ועולה כמה מאות שקלים. בנוסף, תצטרכו לשלם על שירותיו של עו"ד דיני משפחה אשר יסייע לכם בתהליך, ובכל זאת, מדובר בהוצאה שולית ביחס לערך שמביא איתו ההסכם הזה. כאמור, כשליש מהזוגות במדינת ישראל מתגרשים, ולכן, חשוב לקחת את ההסכם בחשבון ולא לתת את הדברים ליד הגורל. בהרבה מקרים, תגלו שדברים שעמלתם עליהם לבד במשך כל חייהם, הולכים במחציתם לצד השני.

להסכמי ממון לפני הנישואים יש הרבה מאוד יתרונות במגוון רחב של נושאים. אותם כדאי להכיר: הגנה על נכסים, הבהרת ציפיות פיננסיות, הימנעות מהליכי גירושין ארוכים ויקרים, הגנה על ירושות, הגנה על נכסים עסקיים, הפחתת מתחים וכן הלאה.

כדי שהסכם ממון יהיה בר אכיפה, חשוב לעבוד עם עו"ד משפחה שיידע לכוון אתכם לאורך עריכת ההסכם באופן מקצועי. הליווי המשפטי בעורך דין דיני משפחה מנוסה, יבטיח שיתקבל הסכם ממון הוגן ובעל תוקף משפטי אמיתי.