הגדלת מזונות ילדים

האזנה:

 

סכום דמי המזונות לילדים אמנם מעוגן במסגרת הסכם הגירושין, אך ישנן נסיבות שעלולות לאלץ את ההורה המשמורן להגיש תביעה להגדלת סכום מזונות הילדים, במיוחד אם חלו שינויים בחיי האם המשמורת או ילדיה. במאמר זה נעמיק בנושא הגדלת דמי מזונות ילדים, נפרט את העילות להגשת תביעה כזו ואת הגורמים שבית המשפט ישקול בבואו לבחון את הבקשה – מה שגם ימחיש את חשיבות הפנייה לייצוג משפטי מעורך דין גירושין מנוסה.

 

באילו נסיבות מתעורר הצורך בהגדלת מזונות ילדים?

הצורך בהגדלת מזונות ילדים מתעורר במצב בו ההורה המשמורן זקוק לתמיכה כספית נוספת מההורה שאינו משמורן, מעבר למה שהוסכם בהסכם הגירושין במקור, או שנקבע על ידי בית המשפט בהליך קציבת מזונות ילדים. בקשה זו מוגשת באמצעות תביעה למזונות מוגדלים ונחוצה בדרך כלל כאשר חלו שינויים משמעותיים בנסיבות של ההורה המשמורן או של הילדים, באופן שגורר השלכות כלכליות משמעותיות.

לסיוע מטעם עורך דין דיני משפחה וגירושין בהגשת תביעה להגדלת מזונות ילדים – פנו לעו"ד מיכאל פיינברג בהקדם האפשרי!

 

על מהותם של דמי מזונות לילדים

מזונות ילדים מתייחסים לתשלומים שאב נדרש לשלם על פי חוק עבור ילדיו הקטינים או המשרתים בשירות צבאי/לאומי. התשלומים מועברים לאם הילדים, שהיא בת זוגו לשעבר של האב, ונועדו לסייע לה לעמוד באחריות הכלכלית של גידול הילדים. החובה החוקית לשלם מזונות נעוצה במטרה של המחוקק להבטיח שהילדים יוכלו לשמור על רמת חיים סבירה, תוך הפרעה מינימלית לאורח חייהם, בעקבות גירושיהם של הוריהם.

הגדלת מזונות ילדים
הגדלת מזונות ילדים

כיצד נקבע סכום דמי מזונות ילדים מלכתחילה?

כדי לקבוע את גובה המזונות שעל אב לשלם עבור ילדיו הקטינים או המשרתים בשירות צבאי/לאומי, בית המשפט מתחשב בדרך כלל בהכנסת האב ביחס להכנסת האם. עם זאת, אין נוסחה קבועה או פסיקה נחרצת המציינת את הסכום המדויק של מזונות הילדים שעל האב לשלם לאם המשמורנית.

במקום זאת, בית המשפט לענייני משפחה האחראי על פסיקת מזונות ילדים,נוקט בגישה שבאה להבטיח שהילדים יוכלו לשמור על רמת חיים סבירה בדומה למה שהיו רגילים לה לפני גירושיהם של הוריהם.

 

מי זכאי לבקש העלאת מזונות ילדים לפי החוק בישראל?

לילדים קטינים יש את הזכות החוקית להגיש תביעה למזונות מוגדלים באמצעות אמם על פי דיני המשפחה בישראל. זכות זו ניתנת משום שתשלומי מזונות ילדים אינם תלויים בהסכמה הדדית בין ההורים. עם זאת, חשוב לציין כי בית המשפט לענייני משפחה ידון בתביעה כזו רק אם יש ראיות לשינוי משמעותי בנסיבות הילדים או אמם המצדיק את הצורך בהגדלת דמי המזונות.

 

איך מגישים תביעה לצורך הגדלה למזונות ילדים?

כדי להתניע את התהליך של הגשת התביעה לטובת הגדלת דמי מזונות ילדים, על המבקשים לפנות אל בית המשפט לענייני משפחה באמצעות הגשת בקשה להגדלת מזונות ילדים. על מנת לקבל עזרה משפטית מקצועית בתהליך הכוללת ייעוץ וליווי בהכנת הבקשה להגדלת מזונות ילדים, מומלץ לפנות לעורך דין לענייני משפחה וגירושין, המתמחה במתן שירותי ייצוג משפטי בתיקים מסוג זה, אשר צבר הצלחות רבות לטובת מיוצגיו במקרים דומים לשלכם.

 

גישת בתי המשפט לאישור תביעות להגדלת מזונות הילדים

פסקי דין שניתנו בשנים האחרונות בבתי המשפט בארץ בתביעות להגדלת מזונות לילדים, מעידים על מגמה גוברת של גמישות בנושא הגדלת המזונות. מגמה זו מכירה בצורך בביצוע התאמות לסכום תשלומי המזונות המקורי, שכן שינויים באורח החיים של האם המשמורנית והילדים עלולים לגרום לכך שסכום המזונות המשולם לא יהיה מספיק כדי לענות על הצרכים הבסיסיים של המשפחה.

היות ובית המשפט לענייני משפחה שואף לפעול על פי עקרונות המוסר והצדק, וחוסר גמישות בכל הנוגע למזונות ילדים עלול לגרום לחוסר הוגנות ולהורדה משמעותית של רמת החיים של ההורה המשמורן וילדיו – כיום המגמה היא לאשר את התביעות הללו בקלות רבה מבעבר, כאשר הן מגובות בתימוכין המעידים על צדקתן.

 

לאילו קריטריונים בתי המשפט בישראל מתייחסים בבואם לבחון בקשה להגדלת דמי מזונות לילדים?

כאשר נדונה תביעה להגדלת מזונות קטינים, בוחן בית המשפט לענייני משפחה מספר קריטריונים מרכזיים. אלה כוללים את גיל הילדים, הכנסתו של כל הורה, צרכי הילדים והצרכים המיוחדים שלהם (אם ישנם).

על סמך הראיות שיובאו לבית המשפט, יקבע האם סכום המזונות הנוכחי, כפי שנקבע במקור, נותר הוגן לאור השינויים בנסיבות התובעים. אם נראה כי שמירה על סכום המזונות הנוכחי תביא לעוול לתובעים, רשאי בית המשפט לדרוש את העלאת דמי המזונות.

 

על חשיבות הסיוע המשפטי בהגשת תביעה להגדלת דמי מזונות ילדים

למרות שמערכת המשפט הישראלית מבקשת למנוע עוול למשפחות חד הוריות ולשמור על טובת הילדים, חשוב להכיר בכך שבתי המשפט לדיני משפחה מהססים לא פעם לאשר תביעות להגדלת דמי מזונות הילדים. למעשה, בית המשפט מקיים בדרך כלל את פסיקת המזונות המקורית אלא אם קיימות ראיות ברורות ומשכנעות לשינויים משמעותיים בנסיבות של האם המשמורת או של הילדים המצדיקים הגדלת דמי המזונות.

לכן, מומלץ מאוד לפנות לשירותיו של עורך דין דיני משפחה המתמחה בהגשת תביעות למזונות מוגדלים. עורך דין מוסמך יכול לסייע להעריך האם יש עילה קבילה להגשת תביעה ולהעריך את הסבירות להצלחתה.

 

הדרך הנכונה לטיפול בתביעת הגדלת המזונות לילדים – סיכום

במאמר זה ראינו מדוע חשוב לפנות להכוונה של עורך דין גירושין, לפני הגשת תביעה להגדלת מזונות ילדים. בתי המשפט לדיני משפחה בישראל נותנים עדיפות לרווחתן של משפחות חד הוריות ושל הילדים המעורבים בגירושין. עם זאת, הם בדרך כלל אינם מאשרים תביעות להגדלת דמי המזונות, אלא אם כן הוכח באופן חד משמעי שחלו שינויים משמעותיים בחיי האם המשמורנית או ילדיה.

עורך דין גירושין מנוסה יכול להעריך את סיכוייה של תביעתכם להתקבל ולקבוע אם יש מספיק ראיות כדי לתמוך בתביעתכם להגדלת מזונות הילדים. בעזרת עו"ד לענייני משפחה, ניתן לבנות תיק ראיות שמחזק את דרישותיכם ומשפר את סיכויי ההצלחה בבית המשפט.

לסיכום, פנייה לשירותיו של עורך דין גירושין המתמחה בהגשת תביעות לדמי מזונות מוגדלים, מומלצת מאוד לשני הצדדים. למבקשים – זה יכול לעזור לקבוע אם יש סיבה מוצדקת להגיש את התביעה, להבנה ברורה של התהליך הכרוך בהגשת התביעה להגדלת מזונות הילדים ולהגדיל את סיכויי ההצלחה בבית המשפט, תוך קבלת סיוע בהתמודדות עם הקושי הכרוך בניווט במערכת המשפטית לבד.

לנתבע – הפנייה לסיוע משפטי, מסייעת להבטיח שהתביעה תיבדק ביסודיות הנדרשת ושהאינטרסים והזכויות שלו יהיו מוגנים במסגרת ההליך המשפטי וגם לאחריו.

מעוניינים לחסוך מעצמכם זמן רב, הוצאות כבדות ומתח רגשי עצום, סביב הגשת תביעה להגדלת מזונות ילדים? זה הזמן לפנות לעורך דין דיני משפחה מומחה,  שידריך אתכם לאורך ההליכים המשפטיים ועד לסיומם המוצלח. לתיאום פגישת ייעוץ דיסקרטית – פנו כעת אל עורך דין מיכאל פיינברג.

הגשת תביעה להגדלת מזונות ילדים היא הליך משפטי בו ההורה המשמורן מבקש לקבל דמי מזונות בסכום גבוה יותר מההורה השני בכדי לכסות את צרכי אחזקת הילדים המשותפים והטיפול בהם. הגדלת מזונות ילדים נעשית לרוב על ידי פניית ההורה המבקש לבית המשפט לענייני משפחה, עם הוכחות רלוונטיות התומכות בבקשה. כדי להגדיל את מזונות הילדים, ההורה המבקש צריך להציג תיעוד שמתאר את עומס ההוצאות הכרוכות בטיפול בילדים, אשר אינן מכוסות במלואן באמצעות סכום תשלומי המזונות הנוכחיים שההורה השני משלם בגין ילדיו.  

האם יכולה להגיש תביעה למזונות מוגדלים בשם ילדיה הקטינים שטרם מלאו להם 18. כדי שתתקבל התביעה על ידי בית המשפט, על האם לספק ראיות המוכיחות כי חלו שינויים משמעותיים בחיי ילדיה ו/או חייה המצדיקים את הצורך בהגדלת דמי המזונות.

בישראל, קובעים דיני המשפחה שאב מחוייב בתשלום דמי מזונות לילדיו עד הגיעם לגיל 18 או עד סיום שירותם הצבאי / הלאומי, לפי המאוחר מביניהם. 

סכום דמי מזונות ילדים נקצב במהלך הליך הגירושין, ומעוגן בהסכם הגירושין שעליו חותמים שני ההורים בבית המשפט לענייני משפחה או בבית דין רבני, או נקבע בהליך פסיקת מזונות במסגרת תביעת מזונות המתנהלת בבית משפט לענייני משפחה או בפני הרבנות.