הסכמי ממון וחיים משותפים

להאזנה:

 

חשיבה על העתיד היא אלמנט חשוב מאוד בהרבה תחומים בחיים. למרבה הצער, דווקא בנושא הזוגי, כאשר מעלים את האפשרות של פרידה עתידית באופן היפותטי, עולים הרבה מאוד ספקות. עם זאת, ההיכרות עם הסכמי ממון וחיים משותפים חשובה מאוד ויכולה לסייע להמון זוגות להיכנס לקשר הזוגי המחייב ברגל ימין ובמידה ובמידת הצורך – לסיים אותו בטוב.

 

למה נועדו הסכמי ממון וחיים משותפים?

הסכמי ממון והסכמי חיים משותפים הם מסמכים משפטיים חשובים שנועדו למנוע אי הבנות בהיבטים כלכליים, רכושיים ואחרים – במקרה של פרידה. כשליש מהזוגות שמתחתנים גם מסיימים את הנישואין מוקדם מהצפוי. לאור הסטטיסטיקה העגומה הזו, יש מקום להיערך מראש בפן הכלכלי.

 

מה מספק הסכם ממון לבני הזוג החותמים עליו?

הסכמי ממון יכולים לספק שקט נפשי וביטחון כלכלי לזוגות מתארסים הנכנסים למסלול הנישואין. ההסכמים הללו יכולים להוות כלי רב ערך למי שרוצים להגן על נכסיהם האישיים ולהימנע מעימותים במקרה של גירושין או פרידה, חס וחלילה.

 

מהו הסכם חיים משותפים ועבור מי הוא רלוונטי?

הסכם חיים משותפים, שניתן לכנותו גם הסכם שותפות או הסכם ממון לידועים ביצבור, נועד לקבוע קווים מנחים להיבטים הכלכליים והיחסים של זוגות לא נשואים המתגוררים יחד במשק בית משותף. מטרתו העיקרית היא לטפל במגוון נושאים שעלולים להתעורר ביחסים מסוג זה, תוך התייחסות מיוחדת לחלוקת הרכוש בתרחיש של פרידה, חלילה.

מעוניינים להתייעץ עם עורך דין משפחה על הסכמי ממון וחיים משותפים? עורך דין מיכאל פיינברג כאן לשירותכם! לתיאום התייעצות חייגו כעת: 054-7275200.

הסכמי ממון וחיים משותפים
הסכמי ממון וחיים משותפים

מדוע חשוב לחתום על הסכמי ממון וחיים משותפים?

נישואין הם דבר יפה וחשוב, ומקרב המון זוגות יחד. עם זאת, זוהי גם שותפות משפטית ופיננסית שיכולה לבוא עם סיכונים ואי ודאות לגבי העתיד. אולם איש אינו יכול להבטיח לאנשים שהנישואים יימשכו לנצח ולכן, הסכמי ממון הופכים ליותר ויותר רלוונטיים.

הסכם ממון הוא חוזה משפטי לכל דבר ועניין, אשר מייצר מתווה של חלוקת הנכסים וההתחייבויות במקרה של גירושין או מוות. ההסכם יכול לכסות מגוון רחב של עניינים פיננסיים, כגון רכוש, חובות, ירושה ומזונות. חשוב לציין שהסכם ממון לא יכול לכסות, על פי חוק, נושא משמורת ילדים, והנושא הזה ידרוש דיון בבית המשפט, או הסכם חתום בין בני הזוג.

 

על היתרונות של הסכמי ממון וחיים משותפים

הסכמי ממון באים עם כמה יתרונות שכדאי מאוד להכיר:

  1. הגנה על נכסים בודדים, כולל רכוש, השקעות וכל נכס אחר שנרכש לפני הנישואין.
  2. על ידי הגדרה ברורה של חלוקת הנכסים וההתחייבויות, הסכם ממון יכול לסייע במניעת מחלוקות וסכסוכים במהלך גירושין. זה יכול לחסוך לשני הצדדים זמן, כסף ומתח רגשי.
  3. הסכם ממון יכול לציין גם את גובה ומשך מזונות בני הזוג במקרה של גירושין, במה שיכול למנוע מחלוקות ומחלוקות על תמיכה כספית בעתיד.
  4. אם לאחד מבני הזוג יש עסק משפחתי, הסכם ממון יכול להגן על אותו עסק מפיצול בהסדר גירושין. בכך ניתן למנוע שיבושים או פירוק של העסק, במה שיכול להנחית מכה קשה על המשפחה.
  5. הסכם ממון יכול להתייחס גם לאופן הטיפול בחוב במקרה של גירושין.

 

במה שונה הסכם חיים משותפים מהסכם ממון?

הסכם חיים משותפים למעשה מאפשר לזוגות שהם אינם נשואים, אך מקיימים משק בית משותף, לחתום על חוזה משפטי מחייב. ההסכם גם נותן להם הוכחה מחייבת כי הם אכן זוג, במה שיסייע להם בהתנהלות מול מוסדות המדינה השונים, לרבות ביטוח לאומי ומס הכנסה. ההסכם למעשה מעניק סוג של קרקע יציבה למי שלא רוצה להתחתן ברבנות. ההסכם נוגע בתחומים של הכרה בזוגיות, רכוש , חובות, משק בית ואפילו משמורת ילדים.

 

לסיכום: מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין לפני החתימה על הסכמי ממון וחיים משותפים?

הסכמי ממון וחיים משותפים אינם חסינים בפני כשלים וניתן לערער עליהם בבית המשפט. לכן חשוב להתייעץ עם עו"ד דיני משפחה לפני חתימה על הסכם ממון. חשוב לזכור שההחלטה לחתום על הסכם ממון היא אמנם החלטה אישית, אך היא צריכה להיעשות תוך דיון פתוח בין שני הצדדים בזוגיות. לכן חשוב לגשת אליה לאחר התייעצות עם עו"ד מנוסה.

אם חיפשתם משרד עורך דין דיני משפחה מוביל לעריכת הסכמי ממון וחיים משותפים, הגעתם למקום הנכון. משרד עו"ד מיכאל פיינברג מתמחה בעריכת הסכמי ממון והסכמי חיים משותפים, ברמת מקצוענות ויסודיות ללא פשרות. הסיוע המשפטי שמשרדנו מעניק, סייע לזוגות רבים בישראל לנסח הסכמי ממון והסכמי זוגיות מפורטים, הוגנים ויסודיים. נשמח לסייע גם לכם!

מעוניינים להתייעץ לגבי עריכת הסכמי ממון וחיים משותפים? זה הזמן ליצור קשר עם עו"ד מיכאל פיינברג ולתאם שיחת ייעוץ בטלפון: 054-7275200.

בדומה להסכמי ממון, ישנם גם הסכמי חיים משותפים שמגיעים להגן על אוכלוסייה לא קטנה במדינה. בישראל, יש הרבה אנשים שלא יכולים או לא רוצים להתחתן, ועדיין רוצים לחתום על הסכמים משפטיים שיגנו עליהם במקרה של פרידה. הסכם חיים משותפים נותן מענה גם לזוגות שלא רוצים להתחתן מסיבות אידיאולוגיות או אחרות, וגם לזוגות חד מיניים, שלא יכולים להתחתן בישראל על פי חוק.

הסכם חיים משותפים, המכונה לעתים הסכם שותפות, הסכם זוגיות או הסכם ממון, נועד לשלוט בהיבטים הכלכליים והיחסים הרכושיים של זוגות שחיים יחד אך אינם נשואים. הוא מטפל במגוון נושאים שעלולים לצוץ במערכת היחסים, עם דגש מיוחד על חלוקת רכוש.

אין כל ספק שלהסכמי ממון נוצר מוניטין של הסכמים שנועדו להגן על הצד החזק כלכלית בנישואין, אך בפועל הם מספקים הגנה חשובה גם לצד השני, כמו גם לילדים של בני הזוג, תוך מתן הבטחה שכל אחד מהצדדים יוכל לצאת לדרך חדשה, ללא תסבוכות כלכליות, במידת הצורך.

התפקיד של עורך דין משפחה בהקשר של הסכמי נישואים והסכמי חיים משותפים הוא ליצור עבור בני הזוג מסגרת חוזית הוגנת וחוקית, המתחשבת במנעד התרחישים הרחב ביותר שיכול להיות רלוונטי עבור הצדדים. על עורך הדין לוודא כי ההסכם נערך בהסכמה הדדית של שני הצדדים ונחתם בהבנתם המלאה את תוכנו ומכלול משמעויותיו.