עורך דין מזונות

בכל מה שנוגע להליכים משני חיים כמו גירושין ופרידה, לא ניתן להפריז בתפקידו של עורך דין מזונות מומחה ומהימן. כידוע לכל, מזונות הם הפרשה כספית קריטית שהיקפה נקבע על ידי בית המשפט, והמטרה שלו היא להבטיח את רווחתו הכלכלית של אחד מבני הזוג (על פי רב האישה) ושל הילדים, למרות הגירושין. 

במאמר זה נעמיק בתפקיד המרכזי של עו"ד מזונות שהוא גם עו"ד גירושין בתביעת הגירושין ובתביעת המזונות בפרט, ונבין כיצד הוא עשוי לסייע לכם לממש את זכויותיכם ברמה המיטבית.

 

מה תפקידו של עו"ד לענייני מזונות?

הניסיון מלמד כי עורך דין לענייני מזונות ממלא תפקיד משמעותי רב פנים בתהליך קביעת המזונות. כך עורך דין מזונות מייצג את לקוחותיו בבתי המשפט לענייני משפחה ובבתי הדין הרבניים, מנווט בנבכי ההתנהלות המורכבת של מערכת המשפט, ומבטיח הגנה על הזכויות ועל האינטרסים של הלקוח ושל קרוביו.

בין תחומי עיסוקיו של עורך דין בענייני מזונות שהוא גם עו"ד גירושין ניתן למנות את העניינים הבאים –

    • מזונות אישה
    • מזונות ילדים
  • מזונות זמניים
  • הסדרי משמורת ילדים
  • חלוקת רכוש משותף
  • היבטים משפטיים נוספים הקשורים לתביעות מזונות

יש להבהיר כי אחד מן ההיבטים המשמעותיים בתפקידו של עורך דין בענייני מזונות או מזונות זמניים הוא ניהול משא ומתן בשם לקוחותיו. הדבר כרוך בהתקשרות עם הצד שכנגד וכן בייצוג משפטי מקצועי כדי להגיע להסדר מזונות נוח ומתאים לשני הצדדים. עורך הדין ישאף להגן על הזכויות והאינטרסים של לקוחותיו, תוך הקפדה על גיבוש הסכם מזונות הוגן ובר ביצוע לכל הדעות.

 

man writing on paper

 

איך עורך דין מזונות מסייע בהסדרת התשלומים?

על פי הדעה הרווחת עורך דין מזונות ממלא תפקיד מכריע בבניית התיק תיק המזונות עבור בית המשפט, תוך שהוא דוגל בקביעה של תשלומים הוגנים וצודקים. בכלל זאת, עורכי דין לענייני מזונות מנתחים גורמים שונים כמו משך הנישואין, היכולות הכלכליות של כל אחד מבני הזוג והתרומות הפיננסיות שנעשו על ידיהם במהלך הנישואין. הבנה מקיפה זו מאפשרת להם להציע לבית המשפט סכום מזונות הולם שמחד יבטיח יציבות כלכלית לצד המקבל ומאידך לא יכביד יתר על המידה על הצד הנותן. במילים אחרות, ניתן לומר כי עורך דין לענייני מזונות מגבש את ההצעה הטובה ביותר בנסיבות הקיימות, שתתקבל בסבירות הגבוהה ביותר על ידי בית המשפט.

 

איך מושפעים דמי המזונות מסוג המשמורת?

בעקבות הלכה 919/15 שקבע בית המשפט העליון, הסדרי המשמורת וזמני השהות משפיעים באופן משמעותי על חישוב דמי המזונות. שינוי זה בולט במיוחד במקרים של משמורת משותפת. כך, בעבר אבות התמודדו לעתים קרובות עם דרישות משמעותיות למזונות מבלי באמת להתחשב בנסיבות הכלכליות הייחודיות שלהם. כיום, המצב השתנה מקצה לקצה ונתחוללה מהפכה של ממש בתחום, תוך שימת דגש על שוויון באחריות בין שני ההורים לילדים בגילאי 6 עד 15. משמעות הדבר היא התחשבות ביכולות הכלכליות של שני ההורים והתאמת תשלומי המזונות בהתאם.

אם כן, במקרים בהם הכנסת האם שווה או עולה על זו של האב, והמשמורת על הילדים היא משמורת משותפת, המזונות מחולקים בצורה הוגנת, ומתבצעת הפחתת מזונות במשמורת משותפת. בנוסף, אם מצבה הכלכלי של האם גבוה משמעותית, בית המשפט רשאי לוותר על מזונות האב. שינוי זה משקף גישה מאוזנת יותר לקביעת מזונות.

בכל מקרה, מזונות ילדים הם ללא כל צל של ספק חלק בלתי נפרד מהליכי גירושין, ובדיוק מהסיבה הזו עו"ד מזונות הם חלק מרכזי בהבטחת תמיכה הולמת לילדים המעורבים בפרשה.

 

באילו מקרים עו"ד יפעיל הוצאה לפועל?

רשות ההוצאה לפועל אוכפת וגובה חובות כספיים. במקרה שבו מי מהצדדים נמנע מלשלם את דמי המזונות כפי שנקבעו בפסק דין לתשלום מזונות עורך דין בענייני מזונות יפעיל הליכי הוצאה לפועל, על מנת להבטיח שהחייב ישלם את חובו ושרווחת בן זוגו וילדיו לא תפגע. עורך דין מנוסה יעקוב בקפדנות אחר תיק ההוצאה לפועל, ויוודא כי דמי המזונות משתלמים במלואם.

 

אילו הוצאות נכללות בדמי מזונות וכיצד עו"ד משפיע על כך?

תשלומי המזונות כוללים הוצאות שונות החיוניות לרווחתו וליציבותו הכלכלית של המקבל. בהתאם לכך עורך דין לענייני מזונות מוודא כי הוצאות למטרות שונות כגון חינוך, עלויות רפואיות, דיור, מזון והוצאות מחיה אחרות, יטופלו בצורה נאותה ויכללו באופן מפורט וברור בהסדר המזונות, במסגרת הסכם גירושין או במסגרת אישור הסכם גירושין בבית דין רבני.

בין היתר, עורך דין מזונות מנוסה יעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם לקוחו על מנת ליצור פירוט מפורט ומדוקדק של הוצאות הצד המקבל, תוך הקפדה על כל העלויות הנדרשות והמוצדקות בהסדרים של מזונות ושל מזונות זמניים.