קבלת דירה בירושה מעלה שאלות משפטיות רבות הנוגעות להיבטי מיסוי מקרקעין, כגון מהי חבות היורשים בתשלום מיסים עבורה, באיזו דרך ניתן למכור אותה, איך מעבירים את הדירה על שמות היורשים ועוד.

רקע כללי

לפי הוראות חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), תשכ"ג – 1963 כל עסקה הנעשית בנכס מקרקעין, בין אם מדובר במכירה או ברכישה, חייבת במס בהתאם למדרגות הקבועות בחוק. עם זאת, הוראת סעיף 4 לחוק מיסוי מקרקעין קובעת כי הורשה של דירה היא לא עסקה במקרקעין מבחינת המיסוי ולכן היא פטורה מתשלום מיסים במועד העברת הזכויות בדירה על שם היורש. זאת, לרבות מס רכישה על שווי הנכס וכן מס שבח בכפוף לקבלת פטור ספציפי. כלומר, דירה שהתקבלה בירושה אינה מהווה אירוע מס, כך שרישום הזכויות בנכס על שם היורש הינו הליך פשוט שאינו מחויב במס ומצריך המצאת צו ירושה או צו קיום צוואה תקפים.

פטור דירת ירושה

מכירת הדירה שנתקבלה בירושה על ידי יורשים מצריכה תכנון מס מקצועי והכרת הפטורים השונים, שכן חבות המס עשויה להסתכם בסכומי כסף גבוהים מאוד. במקרה זה, סעיף 49ב(5) לחוק מיסוי מקרקעין קובע מספר תנאים מצטברים למתן פטור ממס שבח בעת מכירת דירה שהתקבלה בירושה, אשר בהתקיימם מקבל היורש את הפטור לו היה זכאי המוריש כחוק.

הטיפול נכון בירושה מבחינת מיסוי

קבלת דירה בירושה הינה נושא סבוך משפטית, המערב בתוכו את הוראות חוק מיסוי מקרקעין וחוקים נוספים בענייני ירושה. על מנת להשלים את רישום הזכויות בנכס בצורה טובה ולנצל בצורה אופטימלית את הפטורים השונים ממס, הקבועים החוק, יש לפנות בהקדם האפשרי לקבלת ייעוץ והכוונה משפטית של עורך דין מקצועי ומיומן בתחום המקרקעין. אנא פנו בכל שאלה אל עו"ד מיכאל פיינברג ותקבלו מענה משפטי מהיר, מקצועי ומהימן.

סגירת תפריט